Wednesday 7 August 2013

WORD OF THE DAY: 8 August 2013

1. (English - NIV Translation)
[Psalm 139:1-6]
1. O Lord, You have searched me and You know me. 
2. You know when I sit and when I rise;
You perceive my thoughts from afar. 
3. You discern my going out and my lying down; you are familiar with all my ways. 
4. Before a word is on my tongue You know it completely, O Lord. 
5. You hem me in - behind and before; You have laid Your hand upon me. 
6. Such knowledge is too wonderful for me, too lofty for me to attain. 

2. (Afrikaans - Ou Afrikaanse Vertaling)
[Psalm 139:1-6]
1. Here, U deurgrond en ken my. 
2. U ken my sit en opstaan; U verstaan van ver my gedagte. 
3. U deurvors my gaan en my lê, en U is met al my weë goed bekend. 
4. Want daar is nog geen woord op my tong nie - of U Here, U ken dit geheel en al. 
5. U sluit my in van agter en van voor, en U lê U hand op my. 
6. Om dit te begryp, is te wonderbaar vir my, te hoog: ek kan daar nie by nie. 

Photo by/Foto deur: Martin Heigan

No comments:

Post a Comment