Wednesday 15 April 2015

PSALM 18 contd... PSALM 18 Vervolg...

Saturday 25 April 2015. 
WORD OF THE DAY:
[Daniel 2:20,21b,22]
20. Daniel answered: "Blessed be the Name of God forever and ever! For wisdom and might are His!
21b. "He gives wisdom to the wise, and knowledge to those who have understanding!
22. "He reveals the deep and secret things; He knows what is in the darkness, and the light dwells on Him."

MESSAGE OF THE DAY:
PSALM 18 contd....
1. English - (Amplified Bible Version)
[Psalm 18:14:24]
14. And He sent out His arrows and scattered them; and He flashed forth lightnings and put them to rout. 
15. "Then the beds of the sea appeared and the foundations of the world were laid bare at Your rebuke, O Lord, at the blast of the breath of Your nostrils."
16. He reached from on high, He took me; He drew me out of many waters. 
17. He delivered me from my strong enemy, and from those who hated and abhorred me, for they were too strong for me. 
18. They confronted and came upon me in the day of my calamity, but the Lord was my stay and support. 
19. He brought me forth also into a large place; He was delivering me because He was pleased with me and delighted in me. 
20. The Lord rewarded me according to my righteousness (my conscious integrity and sincerity with Him); according to the cleanness of my hands has He recompensed me. 
21. For I have kept the ways of the Lord and have not wickedly departed from my God. 
22. For all His ordinances were before me, and I put not away His statutes from me. 
23. I was upright before Him and blameless with Him, ever (on guard) to keep myself free from my sin and guilt. 
24. Therefore has the Lord recompensed me, according to my righteousness (my uprightness and right standing with Him), according to the cleanness of my hands in His sight. 

WOORD VAN DIE DAG: 
[Daniël 2:20,21b,22]
20. Daniël het toe gespreek en gesê: "Mag die Naam van God geprys word van ewigheid tot ewigheid, want die wysheid en die krag is Syne. 
21b. "Hy verleen wysheid aan die wyse manne, en kennis aan die wat insig het. 
22. "Hy openbaar ondeurgrondelike en verborge dinge; Hy weet wat in die duister is, en die lig woon by Hom."

BOODSKAP VAN DIE DAG:
PSALM 18 vervolg...
[Psalm 18:15-25]
15. En Hy het Sy pyle uitgestuur en hulle verstrooi; ja, Sy bliksems in menigte, en Hy het hulle verwar. 
16. "En die beddings van die waters het sigbaar geword, en die fondamente van die wêreld is blootgelê vanweë U dreiging  O Here, vanweë die geblaas van die wind in U neus."
17. Hy het uit die hoogte Sy hand uitgestrek, Hy het my gegryp, Hy het my uit groot waters getrek. 
18. Hy het my verlos van my magtige vyand en van my haters, omdat hulle te sterk was vir my. 
19. Hulle het my oorval op die dag van my nood; maar die Here was my steun. 
20. En Hy het my uitgelei in die ruimte; Hy het my gered, omdat Hy behae in my gehad het. 
21. Die Here het met my gehandel na my geregtigheid; Hy het my vergelde na die reinheid van my hande. 
22. Want ek het die weë van die Here gehou en nie goddeloos van my God uitgewyk nie;
23. Want al Sy verordeninge was voor my, en Sy insettinge het ek nie van my verwyder nie. 
24. Maar ek was opreg by Hom, en ek was op my hoede vir my ongeregtigheid. 
25. So het die Here my dan vergelde na my geregtigheid. Na die reinheid van my hande, voor Sy oë. 
(Many thanks to John Hagee Ministries for the illustration of this very powerful section in the Psalms.)

(DV. I will share a few well-known and favourite sections from the Psalms with you, as often as I possibly can. 
DV. Sal ek 'n paar welbekende en gunsteling gedeeltes uit die Psalms met u deel, so dikwels as wat ek moontlik kan.)

No comments:

Post a Comment