Sunday 26 April 2015

PSALM 19. - PSALM 19.

Tuesday 28 April 2015.
WORD OF THE DAY:
[Psalm 18:28]
For You will light my lamp; the Lord my God will enlighten my darkness. 

MESSAGE OF THE DAY:
PSALM 19.
1. English - (New King James Version)
[Psalm 19:7-10,14]
7. The law of the Lord is perfect, converting the soul; the testimony of the Lord is sure, making wise the simple;
8. The statutes of the Lord are right, rejoicing the heart; the commandment of the Lord is pure enlightening the eyes;
9. The fear of the Lord is clean, enduring forever; the judgements of the Lord are true and righteous altogether.  
10. More to be desired are they than gold, yea, than much fine gold; sweeter also than honey and the honeycomb. 
14. Let the words of my mouth and the meditation of my heart be acceptable in Your sight, O Lord, my Strength and my Redeemer. 

Dinsdag 28 April 2015.
WOORD VAN DIE DAG:
[Psalm 18:29]
Want U laat my lamp skyn; die Here my God laat my duisternis opklaar. 

BOODSKAP VAN DIE DAG:
PSALM 19.
2. Afrikaans - (Ou Afrikaanse Vertaling)
[Psalm 19:8-11,15]
8. Die wet van die Here is volmaak; dit verkwik die siel; die getuienis van die Here is gewis: dit gee wysheid aan die eenvoudige.  
9. Die bevele van die Here is reg: dit verbly die hart; die gebod van die Here is suiwer: dit verlig die oë. 
10. Die vrees van die Here is rein; dit bestaan tot in ewigheid; die verordeninge van die Here is waarheid - tesame is hulle regverdig.
11. Hulle is begeerliker as goud, ja, as baie fyn goud; en soeter as heuning en heuningstroop.  
15. Laat die woorde van my mond en die oordenking van my hart welbehaaglik wees voor U aangesig, O Here, my Rots en my 
Verlosser. 


(DV. I will share some well-known and favourite sections in the Psalms with you, as often as I possibly can. /  DV. Sal ek sommige welbekende en gunsteling gedeeltes uit die Psalms met u deel, so dikwels as wat ek moontlik kan.)

2 comments: