Friday 1 May 2015

PSALM 22, 2nd section. - PSALM 22: 2de gedeelte.

Saturday 2 May 2015. 
WORD OF THE DAY:
[Psalm 115:14,15]
14. May the Lord give you increase, more and more, you and your children. 
15. May you be blessed by the Lord, Who made heaven and earth. 

MESSAGE OF THE DAY:
PSALM 22, 2nd section....
1. English - (Amplified Bible Version)
[Psalm 22:11-21]
11. "Be not far from Me, for trouble is near, and there is none to help.
12. "Many foes (like bulls) have surrounded Me; strong bulls of Bashan have hedged Me in. (Jewish Sanhedrin)
13. "Against Me they opened their mouths wide, like a ravening and roaring lion. 
14. "I Am poured out like water, and all My bones are out of joint. My heart is like  wax; it is softened (with anguish) and melted down within Me. 
15. "My strength is dried up like a fragment of clay pottery; (with thirst) My tongue cleaves to My jaws; and You have brought Me into the dust of death. 
16. "For, (like a pack of) dogs they have encompassed Me; a company of evildoers has encircled Me, they pierced My hands and My feet. 
17. "I can count all My bones; (the evildoers) gaze at Me.
18. "They part My clothing among them and cast lots for My raiment (a long shirtlike garment, a seamless undertunic).  
19. "But be not far from Me, OLord; O My Help, hasten to aid Me!
20. "Deliver My life from the sword, My dear life, (My only one) from the power of the dog, (the agent of execution.)
21. "Save Me from the lion's mouth; for You have answered Me (kindly), from the horns of the wild oxen."

Saterdag 2 Mei 2015.
WOORD VAN DIE DAG:
[Psalm 115:14,15]
14. Die Here sal julle vermenigvuldig, julle en jul kinders. 
15. Julle is geseënd deur die Here wat hemel en aarde gemaak het. 

BOODSKAP VAN DIE DAG:
[Psalm 22:12-22]
12. "Wees nie ver van My af nie, want die nood is naby, want daar is geen helper nie. 
13. "Baie stiere het My omsingel, sterkes van Basan het my omring (Joodse Sanhedrin.)
14. "Hulle het hul mond teen My oopgespalk, soos 'n leeu wat verskeur en brul. 
15. "Ek is uitgestort soos water; al My beendere raak los; My hart het soos was geword: dit het gesmelt binne-in My ingewande. 
16. "My krag is verdroog soos 'n potskerf, en My tong kleef aan My verhemelte; en U lê my neer in die stof van die dood. 
17. "Want honde het My omsingel; 'n bende kwaaddoeners het My omring; hulle het My hande en My voete deurgrawe.  
18. "Al My beendere kan Ek tel; húlle kyk, hulle sien met welgevalle op My neer!
19. "Hulle verdeel My klere onder mekaar en werp die lot oor My gewaad. 
20. "Maar U, Here, wees nie ver nie; My Sterkte, maak tog gou om My te help!
21. "Red My siel van die swaard, My enigste, uit die mag van die hond. 
22. "Verlos My uit die bek van die leeu, en uit die horings van die buffels, het U My verhoor!

(DV. I will share well-known and favourite sections of the Psalms with you as often as I possibly can. 
/
DV. Sal ek welbekende en gunsteling   gedeeltes uit die Psalms met u deel, so dikwels as wat ek moontlik kan.)  
  Cell phone photo taken in our garden. 

 

No comments:

Post a Comment