Friday 8 May 2015

PSALM 27.

Saturday 9 May 2015.
WORD OF THE DAY:
[Psalm 35:1]
Lord, contend with those who contend with me; fight against those who fight against me. 

MESSAGE OF THE DAY:
PSALM 27.
1. English - (New International Version) 
[Psalm 27:1-9,13-14]
1. A Psalm of David. The Lord is my light and my salvation - whom shall I fear? The Lord is the stronghold of my life - of whom shall I be afraid?
2. When evil men advance against me to devour my flesh, when my enemies and my foes attack me, they all shall stumble and fall. 
3. Though an army besiege me, my heart will not fear; though war break out against me, even then will I be confident. 
4. One thing I ask of the Lord, this is what I seek: that I may dwell in the house of the Lord all the days of my life, to gaze upon the beauty of the Lord, and to seek Him in His temple. 
5. For in the day of trouble He will keep me safe in His dwelling; He will hide me in the shelter of His tabernacle, and set me high upon a rock. 
6. Then my head will be exalted above the enemies who surround me; at His tabernacle I will sacrifice with shouts of joy; I will sing and make music to the Lord.  
7. Hear my voice when I call O Lord; be merciful to me, and answer me.  
8. My heart says of You: "Seek His face!" Your face O Lord, I will seek. 
9. Do not hide Your face from me, do not turn Your servant away in anger; You have been my Helper. Do not reject me, nor forsake me, O God, my Saviour. 
13. I am still confident of this: I will see the goodness of the Lord in the land of the living. 
14. Wait for the Lord; be strong and take heart and wait for the Lord. 

Saterdag 9 Mei 2015.
WOORD VAN DIE DAG:
[Psalm 35:1] 
Here, twis met die wat met my twis, bestry die wat my bestry. 

BOODSKAP VAN DIE DAG:
PSALM 27.
2. Afrikaans - (Ou Afrikaanse Vertaling)
[Psalm 27:1-9,13-14]
1. 'n Psalm van Dawid. Die Here is my lig en my heil: vir wie sou ek vrees? Die Here is die toevlug van my lewe: vir wie sou ek vervaard wees?
2. As kwaaddoeners teen my nader kom om my vlees te eet - my teëstanders en my vyande; ja myne - struikel hulle self en val. 
3. Al word 'n laer teen my opgeslaan, my hart sal nie vrees nie; al staan 'n oorlog teen my op, nogtans vertrou ek. 
4. Een ding het ek van die Here begeer, dit sal ek soek; dat ek al die dae van my lewe mag woon in die huis van die Here, om die heerlikheid van die Here te aanskou en te ondersoek in Sy tempel. 
5. Want Hy steek my weg in Sy hut in die dag van onheil; Hy verberg my in die skuilplek van Sy tent; Hy verhef my op 'n rots. 
6. En nou sal my hoof hoog wees bo my vyande rondom my, en ek wil in Sy tent offerandes offer saam met trompetgeklank; ek wil sing, ja, psalmsing tot eer van die Here!
7. Hoor O Here, ek roep luid; en wees my genadig en antwoord my.  
8. Van U sê my hart: "Soek My aangesig." Ek soek U aangesig, O Here!
9. Verberg U aangesig nie vir my nie, wys U kneg nie af in toorn nie : U was my hulp! Verstoot en verlaat my nie, O Here!
13. O, as ek nie geglo het dat ek die goedheid van die Here sal sien in die land van die lewendes nie!
14. Wag op die Here! Wees sterk en laat jou hart sterk wees! Ja, wag op die Here!

Many thanks to Martin Heigan for this exceptionally beautiful photo which I could use for a section of Scripture. 
(Dv. I will share some well-known and favourite sections of the Psalms with you, as often as I possibly can.  
/
Dv. Sal ek welbekende, gunsteling en geliefde gedeeltes uit die Psalms met u deel, so dikwels as wat ek moontlik kan.)

2 comments: